به گزارش مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، احمد حاجی زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای خدمت رسانی به میهمانان نوروزی این مکان مقدس اظهار داشت: امسال با توجه به انسجام و هم افزایی در سه بعد معرفت افزایی، اسکان و خدمات از میهمانان نوروزی مسجد مقدس جمکران استقبال شد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران از برگزاری برنامه هایی با محتوای معرفت افزایی در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه هایی برای کودکان در مرکز گل نرگس، کارگاه های آموزشی و غرفه هایی با محتوای سبک زندگی اسلامی،‌ اقتصاد مقاومتی، تربیت فرزند، چالش فضای مجازی، طب اسلامی و… همه از برنامه های نوروزی ویژه زائران و مسافران نوروزی بوده است.

به گفته وی، مجموعا 80 هزار نفر در ایام عید در غرفه ها و کارگاه های آموزشی مسجد مقدس جمکران شرکت و از مباحث مطرح شده استفاده کردند.

حاجی زاده ادامه داد: با توجه به مشکلات زیرساختی اسکان در مسجد مقدس جمکران با بهره گیری از همه ظرفیت ها در مجموع 114 هزار و 250 نفر از اسکان این مکان مقدس در قالب شبستان ها و کمپینگ استفاده کردند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات گفت: مهمانسرای این مکان مقدس بیش از 52 هزار پرس غذا و فروشگاه مسجد 42 هزار مراجعه داشته است.

به گفته وی، ناوگان حمل و نقل داخل مسجد نیز در ایام نوروز در قالب خودروهای زائربر و ویلچر کار حمل و نقل 112 هزار و 350 نفر از این ظرفیت استفاده کردند.

حاجی زاده با تاکید براینکه ایستگاه صلواتی سه گانه مسجد نیز در ایام تعطیلات پذیرای 250 هزار نفر از زائران و مسافران بودند خاطرنشان کرد: در این ایام 720 نفر از خادمان وظیفه تنظیف مسجد را عهده دار بودند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: پارکینگ های مسجد نیز به طور متوسط در ایام نوروز در طول شبانه روز بیش از 6 هزار و 700 خودرو را در خود جای میداد.

به گفته وی، روزانه بیش از 880 زائر به دارالشفا مسجد مقدس جمکران مراجعه کرده اند.

حاجی زاده با بیان اینکه 500 خودرو و 400 چادر مسافرتی در کمپینگ مسجد مقدس جمکران مستقر شده است عنوان کرد: حدود 7 هزار خادم خواهر و برادر در ایام نوروز کار خدمات رسانی به میهمانان نوروزی را عهده دار بودند.

انتهای پیام/تس