به گزارش مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، محمدهادی همایون عصر امروز در کمیسیون مطالعات قرآنی و معرفتی منجی موعود که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد به تبیین موضوع «حکمت و کارکرد تمدنی غیبت و ظهور موعود امم» پرداخت و اظهار کرد: جریان ظهور یک قیام یا انقلاب مقطعی نیست؛ این پدیده بسیار عمیق‌تر از این است که متصور می‌شود؛ حتی انقلاب اسلامی که مقدمه ساز جریان ظهور است، بسیار گسترده تر از آن چیزی است که در سال‌های نخست انقلاب متصور می‌شد و امروز جهان را متحول کرده است.

کارشناس مسائل مهدوی ابراز کرد: تبیین فلسفه غیبت و اتفاقات بعد از ظهور، کمک زیادی در بحث غیبت به ما می‌کند؛ اگر دو پدیده شب و روز را در نظر بگیریم، ما در حال حاضر در پدیده شب هستیم و پس از ظهور، نور تابیده می‌شود و همه چیز را به خوبی می‌توانیم ببینیم؛ در جریان ظهور چنین اتفاق و انکشافی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: ظهور تفاوتی در میان قیامت و ولایت ایجاد نمی‌کند بلکه برای کسانی که این روابط را در شب تیره نمی‌توانستند ببینند، همه چیز برای آن‌ها مثل روز روشن می‌شود.

همایون با بیان اینکه شب نسبت به روز یک چیز مهم با عنوان نور کم دارد، گفت: در بسیاری از آیات قرآن کریم به شب و روز در کنار هم اشاره شده  است؛ مثلا در شب که انسان استراحت می‌کند، آرامش و انرژی است که در روز می‌تواند از آن استفاده کند.

کارشناس مسائل مهدوی در ادامه ابراز کرد: اگر کسی بتواند در تاریکی شب در مسیری قدم بردارد و به درستی حرکت کند، مطمئنا در روز هم به خوبی می‌تواند مسیر را تشخیص دهد و به همین دلیل است که ارزش اعمال در دوران غیبت بیشتر است.

وی افزود: افرادی که در تاریکی مسیر خود را به خوبی تشخیص می‌دهند، همان کسانی هستند که در زمان ظهور هم یاری گر حضرت هستند. از طرف دیگر هر چه کار پیچیده تر و سخت تر باشد، گشایش آن بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/ع