به گزارش مرکز خبر مسجد مقدس جمکران ابراهیم صدوقی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران متشکل از خادمانی است که تمام توانشان را جهت خدمت به زائران این مکان مقدس به کار بسته‌اند، اظهار کرد: بدیهی است خدمت رسانی به زائران و تأمین نیازهای رفاهی، حمل و نقل، بانکی و … مدیریت فعال و سازمان یافته را می‌طلبد که کوچکترین بی توجهی به این زیرساخت‌ها می‌تواند بحران‌هایی را پدید بیاورد که عدم درک معرفت و انس و محبت با امام زمان (علیه‌السلام) از سوی یک زائر از جمله آن است.

وی ادامه داد: تعریف و تبیین رسالت خادم مسجد مقدس جمکران می‌تواند حرکت راهبردی یک خادم را برای تحقق رشد و شکوفایی یک زائر در راستای حیات طیبه انتظام بخشی کند.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم هویت و رسالت یک خادم را تبیین کنیم باید به روایات اهل بیت (علیهم السلام) رجوع کنیم، گفت: در متون زیارتی تاکید شده که زائر به هنگام قصد زیارت باید با معرفت وارد حرم شود لذا از قول زائر آمده است که آمده‌ام نزد تو در حالی که به حق تو عارف بودم. رابطه امام با زائر بر اساس تربیت و هدایت است و رابطه زائر با امام باید بر اساس اطاعت باشد. یعنی زائر با لحاظ این شعور به این باور می‌رسد که من در همه ساحت‌های شخصی و ابعاد و عرصه‌های زندگی خویش به امام نیازدارم تا راه را از چاه تشخیص داده و در کوتاهترین زمان به حقیقت زندگی برسم.

صدوقی افزود: هر چه ارتباط زائر با امام دائمی و معنادارتر باشد مقاومت او در مقابل فتنه‌های زمانه و بحران‌های زندگی بیشتر می‌شود پس باید متولیان خدمات مسجد مقدس جمکران تمهیداتی ایجاد کنند تا اشتیاق و انگیزش لازم جهت زیارت در زائر پدید آید و این ارتباط دائمی می‌تواند زائر را در مواجهه با بحران‌های سیاسی، اجتماعی وفرهنگی واکسینه کند.

وی ادامه داد: با توجه به مقدمه فوق خادم شخصیتی است که به این باور، شعور و بینش رسیده که در هر موقعیتی که باشد باید به‌صورت مستمر در جهت اصلاح و ارتقا خود و دیگران قدم‌های شایسته در راستای رضایت اهل بیت (علیهم السلام) خاصه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) بردارد.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: پس باید خادم اولاً به‌عنوان مربی متأثر از اندیشه تربیتی باشد تا به خودسازی منطقی و معنادار بپردازد ثانیاً به جد نقش فعالی خودش را به‌عنوان مربی در ارتباط با زائر ایفا کند و به‌صورت غیرمستقیم به دیگر سازی معنادار و تربیتی بپردازد. اینجاست که رابطه خادم با زائر بر اساس یک رابطه تربیتی تحلیل می‌شود و این رابطه اولاً هویت خادم را به‌عنوان مربی تعریف کرده و ثانیاً رسالت او را که تربیت اخلاقی و معنادار زائر است برای او مشخص می‌کند.

صدوقی تصریح کرد: بدهی است که حق زائر از طریق خادمی با هویت تربیتی قابل ادا شدن است که این‌یکی از خواسته‌های تولیت مسجد مقدس جمکران از معاونین خدمات زائرین و فرهنگی است و تمام خدماتی که در این مکان مقدس اعم از فرهنگی و رفاهی ارائه می‌شود بر این مبنا شکل‌گرفته تا بتوانیم حق زائران این مکان مقدس که به فرمایش امام زمان (علیه‌السلام) در خصوص رغبت کردن به مسجد مقدس جمکران جامه عمل می‌پوشانند را ادا کرده و موجبات خشنودی آن حضرت را فراهم کنیم.

انتهای پیام/